WLTP – Συχνές Ερωτήσεις & Απαντήσεις

Δ.Τ.: Η Hyundai χορηγικός συνεργάτης της AS Roma
August 27, 2018
Πρεμιέρα με αγώνα ρεκόρ για το νέο Hyundai i30 Fastback Ν
September 25, 2018

7 δεδομένα του WLTP* για τους Πελάτες της Hyundai

*WLTP: Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure

(Παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμών ελαφρών οχημάτων)

 

  1. Τι είναι το WLTP και γιατί εφαρμόζεται;

Η προηγούμενη εργαστηριακή διαδικασία δοκιμών NEDC (New European Driving Cycle) που υπάρχει από τη δεκαετία του 1980 δεν αναπαριστούσε σωστά τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Γι’ αυτό σχεδιάστηκαν οι νέες εργαστηριακές δοκιμές WLTP, που δίνουν μία πιο ρεαλιστική εικόνα για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Οι νέες δοκιμές WLTP θα εφαρμόζονται σε όλα τα νέα αυτοκίνητα από το Σεπτέμβριο του 2018. Τα αυτοκίνητα που πιστοποιούνται μετά από δοκιμές στον κύκλο WLTP, είναι επίσης συμβατά με τις νέες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6c.

 

  1. Τι είναι το RDE;

Επιπλέον της νέας εργαστηριακής διαδικασίας δοκιμών WLTP, δημιουργήθηκε επίσης μια νέα διαδικασία δοκιμής στο δρόμο που αποκαλείται RDE (Real Driving Emissions – Εκπομπές σε Πραγματική Οδήγηση). Στη δοκιμή αυτή, ένα αυτοκίνητο οδηγείται σε δημόσιους δρόμους σε μια μεγάλη ποικιλία διαφορετικών συνθηκών, διασφαλίζοντας έτσι ότι έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Ένας ειδικός εξοπλισμός που τοποθετείται στο αυτοκίνητο, συλλέγει δεδομένα ώστε να επιβεβαιώσει ότι οι ρύποι (όπως τα NOx) παραμένουν εντός των νομίμων ορίων. Τα αυτοκίνητα που περνούν με επιτυχία τη δοκιμή RDE είναι επίσης συμβατά με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6d Temp.

 

  1. Από πότε θα αρχίσουν να ισχύουν αυτοί οι νέοι κανονισμοί;

Όλα τα νέα αυτοκίνητα πρέπει να πιστοποιούνται σύμφωνα με τη διαδικασία δοκιμών WLTP από το Σεπτέμβριο του 2018. Παρ’ όλα αυτά, για μία μεταβατική περίοδο μέχρι το τέλος του 2018, πρέπει να προβάλλονται μόνο οι τιμές που προκύπτουν από τον κύκλο δοκιμών NEDC, ώστε να επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν τα ‘παλaιότερα’ αυτοκίνητα που πιστοποιήθηκαν σε δοκιμές NEDC με τα ‘νεότερα’ αυτοκίνητα που πιστοποιούνται με το WLTP. Γι’ αυτόν το λόγο οι τιμές που προκύπτουν από τις δοκιμές WLTP για την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 θα εξακολουθούν να μετατρέπονται σε μία ισοδύναμη τιμή NEDC 2.0. Από το Σεπτέμβριο του 2019, θα πρέπει να προβάλλονται μόνο οι νέες τιμές WLTP για τις εκπομπές CO2, για να αποφευχθεί οποιαδήποτε σύγχυση στους καταναλωτές.

 

  1. Πώς με αφορά αυτή η αλλαγή;

Η πιστοποίηση σύμφωνα με τη διαδικασία WLTP μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερες επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2. Αντίστοιχα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η επίσημη αυτονομία με ηλεκτροκίνηση θα είναι μικρότερη σε συνθήκες WLTP συγκριτικά με την προηγούμενη τιμή NEDC. Επίσης η προσωπική επιλογή κινητήρα, μετάδοσης και προαιρετικού εξοπλισμού μπορεί να επηρεάσει τις επίσημες τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 του αυτοκινήτου.

 

  1. Σημαίνει αυτό ότι η κατανάλωση του αυτοκινήτου μου θα αλλάξει;

Όχι, η πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου σας παραμένει ίδια. Απλώς είναι ενδεχόμενο να δείχνουν αυξημένες οι επίσημες τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου, καθώς οι διαδικασίες του νέου κύκλου δοκιμών WLTP είναι πιο ρεαλιστικές σε σύγκριση με τις προηγούμενες εργαστηριακές δοκιμές NEDC. Με άλλα λόγια, οι τιμές που βασίζονται στις διαδικασίες δοκιμών WLTP & RDE είναι πιο κοντά στις πραγματικές τιμές εκπομπών CO2 και κατανάλωσης καυσίμου στην καθημερινή οδήγηση.

 

  1. Γιατί η ένδειξη εκπομπών του CO2 συνδέεται με την ένδειξη της κατανάλωσης καυσίμου του αυτοκινήτου μου;

Η ποσότητα CO2 που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο σχετίζεται άμεσα με την ποσότητα του καυσίμου που καταναλώνει. Για παράδειγμα, ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που εκπέμπει 95 γρ. CO2 ανά χλμ, καταναλώνει περίπου 3,7 λτ καυσίμου ανά 100 χλμ, ενώ για τις ίδιες εκπομπές CO2 ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο καταναλώνει περίπου 4 λτ ανά 100 χλμ. Η απόδοση του καυσίμου είναι η σχέση μεταξύ της απόστασης που διανύεται και της ποσότητας καυσίμου που καταναλώνεται.

 

  1. Ποιά θα είναι η λύση από τη Hyundai;

Σήμερα η πλήρης γκάμα των μοντέλων της Hyundai ήδη πληροί τις προδιαγραφές Euro 6d Temp. Κοντά στους σύγχρονους κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και πετρελαίου που διαθέτει, η Hyundai ήδη έχει αναπτύξει, και σταδιακά θα διαθέσει και στην ελληνική αγορά, τεχνολογίες με χρήση ηλεκτρικών συστημάτων, από ήπια υβριδικά συστήματα 48V, πλήρως υβριδικά και φορτιζόμενα υβριδικά (Plug-in Hybrid) μέχρι ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρίες ή κυψέλες καυσίμου (Fuel Cell).

 

Download pdf